maandag 1 februari 2016

Bah, vieze wereld!

Dit weekend werd Nicole Lovell, een 13-jarig meisje uit Blacksburg, vermoord terug gevonden. Ze was vermist sinds dinsdag. Ze was tussen 12 uur 's nachts en woensdagochtend uit haar venster geklommen om een 19-jarige student te ontmoeten. Kan je je dat voorstellen? Hoe kan een student in godsnaam geïnteresseerd zijn in een kind van 13 jaar? Hij heeft haar meegenomen en vermoord. Ik kan er met mijn verstand niet bij.

Het meisje werd op school gepest omwille van haar gewicht en haar littekens. Ze was 5 toen ze een levertransplantatie kreeg. Ze heeft ook lymfeklierkanker overwonnen en dan nu zo iets... En dit in Blacksburg, of all places. Een dorp waar niemand zijn auto of huis afsluit.

Blijkbaar was vooral het cyberpesten een probleem. Kinderen gaan al zo vroeg op Facebook. Ze maakte ook gebruik van de website Dating Teens, of zoiets in die aard. Dating Teens, op 13? Een diepongelukkig kwetsbaar pubertje dat zich slecht in haar vel voelde en boenk op de verkeerde persoon is gevallen. En die verkeerde persoon is een student aan Virginia Tech!? En een vriendin van hem heeft mee geholpen om het lichaam te verbergen. Ook 19, een meisje!? Ik begrijp het allemaal niet meer.

Nicole zat een jaar hoger dan de dochter, in dezelfde school. Ze kende haar 'gelukkig' niet. Vandaag zijn er rouwconsulenten op school aanwezig. De dag ging starten met een informatiemoment per klas. We hebben er gisteren met de dochter over gepraat. Het moment om te wijzen op de gevaren van internet. Je kan alleen maar hopen dat ze wijs genoeg zal zijn in haar sociale mediagebruik en hopen dat ze op tijd met ons komt praten... Een moeilijke dag. Ik ga sporten. Ik moet het uit mijn lichaam krijgen.    

4 opmerkingen: