zondag 31 mei 2015

Housewife

of misschien eerder 'stay-at-home mom'. Vanaf morgen is die titel officieel. Ah ja, het weekend na je laatste werkdag is nog altijd een beetje een gewoon weekend, toch?

Tien jaar geleden droeg ik diezelfde titel. Het was toen maar voor 6 maanden, between two jobs, en vlak na mijn moederschapsrust. En ik liep de muren omhoog. Op de duur ging ik iedere dag met de buggy te voet naar de supermarkt want op die momenten huilde ze niet. Dat was dan toch al minstens een uur 'rust'. Al die andere uren van de dag en de nacht was het rondlopen met de draagdoek of toch even genieten van een uurtje slaap tussen het eten en huilen door. Man man, ik krijg er nog rillingen van. En dat was dan de dochter. Bij de zoon was het zo mogelijk nog erger. Mijn herinneringen aan de 'stay-at-home mom'-periode zijn dus op zijn zachtst gezegd niet zo heel positief.

Slik, vanaf morgen is het dus officieel. Hopelijk ook between two jobs, alleen weet ik nog niet wanneer die tweede job kan en mag starten en welke dat dan zal zijn. Alvast niet in de VS, tenzij we vrij snel voor een green card zouden gaan. Maar die green card aanvragen kost veel geld en met de dochter nog in behandeling tegen kanker is de kans zeer klein dat we die zouden krijgen. Dus wachten we maar weer even.

Voorlopig nog geen nieuws in verband met het visum. De extra info over de relevantie van het doctoraat ligt nu waarschijnlijk al een week bij Immigration. Zouden ze er opnieuw drie weken over doen of zou het sneller gaan? De vermoedelijke startdatum van het contract is nu 10 juli. Als het visum goedgekeurd wordt, kunnen we rond die tijd vertrekken. Wanneer exact zal afhangen van het aanbod van de vliegtuigtickets. Die worden wekelijks duurder en voor bepaalde afreismomenten zijn er al geen vier tickets meer te verkrijgen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat we met z'n vier kunnen reizen en dan liefst nog een beetje in elkaars buurt. Wordt ongetwijfeld vervolgd!

1 opmerking: