vrijdag 9 oktober 2015

OMG!

Het viel echt niet langer meer uit te stellen... ik moest naar een kapper. Ik doe dat tout court al niet graag, laat staan in een ander land. Maar ja, de grijze haren moesten terug bedekt. Na een korte rondvraag in de omgeving, koos ik voor Meredith, met een voorkeur voor kapper Kevin. Daar waren de dames in de omgeving zeer duidelijk over. En wanneer drie verschillende vrouwen zeggen dat je voor Kevin moet kiezen, dan kies je voor Kevin.

En toen was het zover: dag van de afspraak was aangebroken. Een beetje nerveus ging ik op zoek naar het salon. Zwarte glazen deuren werden voor mij geopend door twee portiers. Kevin bleek een van hen. Het was een grote stevige kerel met een grijze kappersschort, mooi verzorgde baard, kale kop en een supervriendelijk gezicht. Hij bleek Duits en Iers bloed in de aders te hebben en was natuurlijk dadelijk enthousiast over mijn afkomst (het was niet alleen het bier, ook de chocolade). Hij nam me mee naar een aparte kappersstoel in een ruimte met allemaal wat afzonderlijke hoekjes en kantjes. Voor ik het wist kreeg ik een luipaardschort aan en zat ik voor een gouden lange spiegel (die je superslank maakt). De man heeft de meest grappige verhalen verteld over zijn familie, zijn hobbies (schilderen en handwerk), zijn vakantie in Firenze en over een priester uit Alabama die tijdens het knippen met hem zat te flirten. Hilarisch gewoon. 

Na de kleur- en kapbeurt werd ik mee begeleid naar de lobby waar ik mocht betalen bij 'portier' nummer twee. Maar voor ik in de zetel mocht gaan zitten, kreeg ik eerst nog een knuffel van de Kevin. En weet je wat? Mijn haar ziet er nog goed uit ook!

6 opmerkingen: