woensdag 14 oktober 2015

Little red .... euh blue corvette

Neen, het is niet de midlife. Neen, het is niet het zot in de kop. Neen, ik heb geen speciale bedoelingen. Het is gewoon een langgekoesterde droom die hier zou kunnen uitkomen...

Voila, en zie, sinds vandaag staat er een blauwe corvette in onze garage. Ondergetekende begrijpt het nog steeds niet helemaal, waarschijnlijk wegens een te laag testosterongehalte (gelukkig maar!), maar moet toegeven dat het een mooie auto is. Ik vraag me wel af wie er hier het gelukkigste is: de echtgenoot of de zoon! Die laatste ziet het al helemaal voor zich: samen met papa naar de voetbal in de corvette. Tja, meer volk krijg je in die auto ook niet in...

De auto werd naar hier gebracht door een professionele chauffeur. Dat bleek goedkoper en sneller dan eerst zelf een vliegtuig te moeten nemen, dan een huurauto, en dan meer dan zes uur terug naar huis te moeten rijden. Dus naast een servies, tv-kast, nachttafeltjes, boeken, tapijt ... hebben we nu ook een tweedehandsauto via internet gekocht. Had je me dat twee maanden geleden gezegd, dan had ik je voor gek verklaard!

De professionele chauffeur bleek een dame van rond de 60 te zijn. Een iets oudere heer (echtgenoot?) reed met een andere wagen. Ze hadden in het totaal 8 uur over het traject gedaan. Straf! Je ziet dat hier echt vaak, mensen die bij ons op pre- of echt pensioen zijn, die hier nog aan het werk zijn. We kochten een zetel bij een man van 80, die 3 dagen op de week bij die outletzaak werkte. In de food lion (Delhaize) staan dames achter de kassa van een heel eind in de 60 en bij Lowes (de lokale brico waar we onze 'boom' en rolgordijnen kochten) vind je heel wat oudere mannen. Dat heb je natuurlijk in een land waarin je best zo lang mogelijk een ziekteverzekering van het werk hebt. Om maar even te illustreren: ons bezoek aan de spoed met CT-scan kost zonder verzekering een 8500 dollar. Met verzekering betaal je daarvan een 10de. Nog veel, maar 'doenbaar'. En dan vraag je je af of ze ook niet gewoon een echo hadden kunnen nemen... Maar bon, onze gemoedsrust is ook heel veel geld waard.
   

2 opmerkingen:

  1. Ik moet zeggen, ik viel wel efkes van mijne stoel toen ik las van die ziekteverzekering zeg. Allowkes!

    Ps: Aargh, nog maar just weg hier en alweer twee auto's! ;-).
    Pps: Ge leert het niet hé Vicky: foto's, foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aiaiaiaiai, de m21 invloed is ver te zoeken..... :)

    BeantwoordenVerwijderen