dinsdag 3 april 2018

Een cursus gelukkig worden

Op vrijdag 6 april start ik met lesgeven. Zes weken lang kunnen mijn 11 studenten leren hoe ze gelukkiger kunnen worden. Ik ben eens benieuwd hoe het gaat lopen...

Tijdens de twee en half jaar die we hier al zijn, heb ik verschillende online cursussen gevolgd. Acht daarvan hebben te maken gehad met geluk en positieve psychologie. Omdat ik iets meer wilde doen met alles wat ik geleerd had, ben ik tijdens de voorbije herfst bezig geweest met het maken van een cursus rond dit thema. Eerst dacht ik de lessenreeks te gaan geven bij de YMCA, waar ik ooit nog Spaans gevolgd heb, maar zij bieden dit semester maar een beperkt programma aan. Dus zat er niets anders op dan de cursus zelf te organiseren...

Met trillende handen heb ik een aantal vrienden en kennissen gemaild met de vraag of ze geinteresseerd zouden zijn om zes weken lang te leren hoe ze gelukkiger kunnen worden. En blijkbaar was dat het geval! Dus heb ik maar een zaaltje geboekt, hebben we een projector aangeschaft en voila: vrijdag gaan we van start!

Ik ben echt benieuwd hoe dit alles zal verlopen. Per slot van rekening heb ik al drie jaar geen presentatie meer gegeven. Maar, ik moet dit doen. Ik voelde mijn hersencellen bijna dagelijks afsterven en had dringend nood aan wat mentale stimulatie. Ik moet een uitdaging hebben en een vooruitzicht op een mogelijk nieuwe job in de toekomst. Voorlopig mag ik nog steeds niet werken, dus start ik maar als vrijwilliger, met een vriendelijk publiek.

Duim voor mij, aub! Ik vind dit best wel spannend!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten