donderdag 20 oktober 2016

Rare dingen onderweg


Onlangs wandelde ik naar mijn steples over het domein van Virginia Tech. In het midden van mijn pad zat een studente op haar knieën. Voor haar stond een andere studente met een gebroken been en krukken. De studente op haar knieën hield dat been vast, met beide handen, en was luidop aan het bidden voor een goed herstel. Toen ze klaar was, zei de studente met het gebroken been: 'Thanks, I really appreciate that'. In diezelfde week draag ik een stapel lege plateau's naar de keuken bij de zoon op school en hoor ik de ene 10-jarige tegen de andere vertellen over de bijbel. Ik liet bijna mijn plateau's vallen... En dan rijd je terug naar huis, kijk je naar de nummerplaat van de wagen voor jou en zie je het volgende: 


Over nummerplaten gesproken, je ziet er hier echt toffe. Meestal kan ik ze niet fotograferen, als verantwoordelijk chauffeur, maar soms sta ik stil aan een rood licht en krijg ik ze te pakken. Dit zijn twee goedjes:



En deze was ook leuk, maar reed net weg... Hij had DSERT1ST op zijn nummerplaat staan en op dat witte plaatje ervoor stond EAT. 


Voor de rest zie je soms wagens waar je liever heel ver van wegblijft. Deze bijvoorbeeld: 

Een sticker met 'Guns saves lives', eentje met een pistool met: 'We don't dial 911' en een andere met pistool en 'I think you are sexy'. En dan een afbeelding van een slang met 'Don't tread on me', zowel op zijn vlag als op zijn nummerplaat als op een sticker. Ter info: ik heb die foto ergens voorbije zomer getrokken, toen er nog geen verkiezingsstickers te zien waren...


En dan heb je natuurlijk ook heel fiere Amerikanen, zoals deze hieronder. Daar zou ik precies ook niet spontaan een gesprek mee aanknopen...


En soms wordt een immense boot versleept via de weg, of een huis(je) (gefotografeerd door bijzitter). 


En op zondag verplaatsen de buren zich gewoon zo: 

Welcome in the South, y'all!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten